کد jr-27424  
عنوان اول آموزش انگلیسی به دانش‌آموزان ناشنوا  
عنوان دوم نشریه‌ای دربارة تدریس زبان و ادبیات انگلیسی به عنوان زبان دوم ناشنوایان  
نویسنده نانسی ای کنسیکی  
مترجم لقمان سرمدی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد اول  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 27  
شماره صفحه (تا) 28  
زبان فارسی  
متن آموزش انگلیسی به دانش‌آموزان ناشنوا ، نشریه‌ای دربارة تدریس زبان و ادبیات انگلیسی به عنوان زبان دوم ناشنوایان.
این نشریه برای مربیان، معلمان و پژوهشگرانی که در جست‌وجوی روشهای کاربردی و راهبردهای بدیع برای آموزش زبان انگلیسی به ناشنوایان یا دانش‌آموزان زبان دوم‌اند ، منتشر می‌شود. مقالات مندرج در این نشریه، شیوه‌های ابتکاری و غیرمعمول در زمینة مسائل و مشکلات تدریس را مطرح می‌کند. دیگر ویژگیهای این نشریه عبارت‌اند از: ستون دستور زبان، ستونی منظم دربارة اصول آموزش و دستور و ساختار زبان، چاپ مصاحبه‌هایی با مربیان و پژوهشگران برجسته دربارة شکل‌گیری زبان، بخشنامه‌ها و اظهار نظرهای خوانندگان دربارة مطالب کاربردی و نظری. ‌این بخش، بررسیها و پژوهشهای خوانندگان را مطرح می‌کند و راه‌حلهایی برای حل مشکلات موجود در حوزة آموزش زبان را مطرح می‌کند.
این نشریه در 1974، زیر نظر گروه انگلیسی دانشکدة گالودت آغاز به کار کرد. نخست نام آن، نشریة آموزش انگلیسی به ناشنوایان بود؛ اما پس از روشن‌تر شدن هدف از انتشار آن، یعنی کمک به انجام گرفتن مطالعات و بررسیها دربارة مشکلات عملی، که امروزه مربیان ناشنوا و آموزگاران انگلیسی ناشنوایان، با آن مواجه‌اند، هیئت سردبیری، رأی به تغییر نام نشریه داد. این تغییر نام در 1981، رُخ داد تا شمار بیشتری از دبیران و آموزگاران زبان انگلیسی را که در زمینة آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم به دانش‌آموزان ناشنوا و دانش‌آموزان شنوا و زبان دوم فعال‌اند، در بر بگیرد. موسسة آموزگاران زبان انگلیسی به سایران به عنوان مرکزی قابل توجه، نیاز به انتشار این نشریه داشت تا آموزش انگلیسی به دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی و آموزش انگلیسی به ناشنوایان را تسهیل کند. از این رو، هدف اصلی این نشریه، ارائة اطلاعات کاربردی و عملی دربارة آموزش مهارتهای زبان به ناشنوایان بوده است.
این نشریه، پس از 1977، به ارگان رسمی بخش مدرسان انگلیسی ناشنوایان تبدیل شده است که عضو مجمع مربیان امریکایی ناشنوایان است. از این زمان، شمارگان آن به یکهزار نسخه رسیده است. این نشریه، سه بار در سال منتشر می‌شود.
مدیریت نشریه، از میان گزارشها و مقالات رسیده، آنهایی را که منطبق با آیین‌نامة آنهاست، انتخاب و منتشر می‌سازد.
مأخذ:
GEDPD, Vol. 3, P. 253.
نانسی ‌ای. کنسیکی
ترجمة لقمان سرمدی  
تاریخ ثبت در بانک 16 اردیبهشت 1399