کد jr-22943  
عنوان اول هلن کلر  
نویسنده محمدرضا نامنی  
نویسنده افسانه حیات روشنایی  
نویسنده فریده ترابی‌میلانی  
عنوان مجموعه تحول روانی: آموزش و توانبخشی نابینایان  
نوع کاغذی  
ناشر سمت  
محل چاپ مجموعه تهران  
سال چاپ 1389شمسی  
شماره صفحه (از) 355  
زبان فارسی  
متن داستان زندگی هلن کلر، داستان کودکی است که در سن 18 ماهگی بر اثر مخملک، بینایی، شنوایی و گویایی خود را از دست داد و به تدریج به فردی با ذکاوت و پر احساس مبدل گشت و توانست به خواندن و نوشتن مبادرت ورزد و به عنوان سمبل پیروزی بر ناملایمات، جایگاه ارزنده‌ای را در زمان خود و دوره‌های بعد از آن کسب کند. زندگی او از سن هفت سالگی که خانم سالیوان معلم وی شد رنگ تازه‌ای به خود گرفت. در سال 1898م یکی از بزرگترین آرزوهای او جامه عمل پوشید و آن رفتن به کالج ردکلیف بود و در سال 1900م لیسانس علوم اجتماعی خود را دریافت کرد. هنگامی که مشغول تحصیل در دانشگاه بود نویسندگی را شروع کرد. از آثار او می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: داستان زندگی من، دنیایی که من در آن زندگی می‌کنم، آواز دیوار سنگی، مذهب من، میان رودخانه زندگی بعدی من، صلح در اون تایر، هلن کلر در اسکاتلند، بیایید وفادار باشیم، معلم من آن سالیوان و در باز.
وی در سال 1934م موسسه خیریه هلن کلر را ایجاد کرد و در سال 1946م موسسه کمک‌های ویژه افراد نابینا و ناشنوا را تأسیس کرد. وی در این سال همچنین به عنوان مشاور روابط بین‌الملل در موسسه آمریکایی نابینایان خارج از کشور مشغول به کار شد و سرانجام در سال 1965م از دنیا رفت.

تحول روانی: آموزش و توانبخشی نابینایان، محمدرضا نامنی و افسانه حیات روشنایی و فریده ترابی‌میلانی، تهران، سمت، 1389، ص355.
 
تاریخ ثبت در بانک 9 دی 1397